השירותים של מרכז סרינה

במרכז סרינה בריאות הנפש, אנחנו מחויבים לספק את השירותים המקצועיים והמותאמים ביותר לכל אחד מהמטופלים שלנו, כדי להבטיח את איכות החיים שלהם ולהעצים את יכולותיהם האישיות. השירותים שלנו נבנו תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של כל מטופל, ומבוססים על ידע רפואי מתקדם וניסיון רב שנים.

פסיכיאטריה לילדים ולמבוגרים

שירותי הפסיכיאטריה במרכז סרינה מותאמים באופן אישי לצרכים המיוחדים של כל מטופל, בין אם מדובר בילדים, מתבגרים או מבוגרים. המומחים שלנו מבצעים אבחון מעמיק על בסיס מקצועי ורב-תחומי, ובונים תכנית טיפול אישית שמטרתה להקל על הסימפטומים ולשפר את איכות החיים. אנו מציעים ליווי פסיכיאטרי מתמשך, הכולל מעקב קפדני והתאמה דינאמית של הטיפול בהתאם להתקדמות המטופל, כדי להבטיח הצלחה מקסימלית.

בפסיכיאטריה לילדים ולמבוגרים ישנם מספר נושאים ושאלות נפוצות שעולים במסגרת התייעצות עם מומחים בתחום.
הנה כמה שאלות נפוצות:

  • לילדים: מומלץ לפנות לפסיכיאטר ילדים כאשר ישנם שינויים משמעותיים בהתנהגות של הילד, כמו התנהגות אלימה, בעיות קשב וריכוז, דיכאון, חרדות או קשיים חברתיים משמעותיים. כמו כן, במקרים של בעיות התפתחותיות כמו אוטיזם (ASD) או עיכוב התפתחותי אחר, כדאי להתייעץ.
  • למבוגרים: מבוגרים צריכים לפנות לפסיכיאטר במקרים של דיכאון, חרדות, בעיות שינה, הפרעות אכילה, התפרצויות זעם או שינויים דרסטיים במצב הרוח והתנהגות, או כאשר יש צורך באבחון הפרעות נפשיות כמו הפרעת אישיות או הפרעה דו-קוטבית (ביפולרית).

פסיכיאטר הוא רופא שהתמחה בבריאות הנפש ומוסמך לרשום תרופות ולעשות אבחונים רפואיים. פסיכולוג מתמחה בטיפול רגשי באמצעות שיחות וכלים טיפוליים אחרים אך אינו רופא ואינו רשאי לרשום תרופות. פעמים רבות הטיפול המשולב, שבו פסיכיאטר עוקב אחרי המצב הרפואי והפסיכולוג מטפל בצד הרגשי, הוא האופטימלי.

האבחנה מתבצעת על בסיס שיחות מעמיקות עם המטופל (ולעיתים עם קרובי משפחה), תשאולים לגבי תסמינים נפשיים וגופניים, ובדיקות היסטוריות רפואיות. לעיתים יש צורך גם בבדיקות נוירולוגיות או פסיכודידקטיות כדי לקבל תמונה מלאה.

לא בהכרח. פסיכיאטרים רושמים תרופות רק במקרים שבהם הם רואים בכך צורך טיפולי ברור. ישנם מקרים שבהם המלצת הפסיכיאטר היא לשילוב טיפול תרופתי עם טיפול פסיכולוגי, אך יש מקרים שבהם אין צורך בתרופות והפסיכיאטר ימליץ רק על טיפול שיחתי או טיפולים אלטרנטיביים.

כן, במקרים מסוימים תרופות פסיכיאטריות ניתנות לילדים, אך רק לאחר אבחון מקיף והבנת ההשלכות. תרופות כמו ריטלין או קונצרטה ניתנות לעיתים לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, אך השימוש בתרופות אצל ילדים מלווה במעקב קפדני של מומחים לבריאות הנפש.

אין משך קבוע לטיפול פסיכיאטרי. זה תלוי במצב של המטופל, סוג ההפרעה והתגובה לטיפול. במקרים של הפרעות חרדה קלות או דיכאון מתון, הטיפול עשוי להימשך מספר חודשים. במקרים כרוניים, כמו הפרעה דו-קוטבית או סכיזופרניה, הטיפול עשוי להימשך שנים.

כדאי לאסוף מידע על ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית, לרשום את התסמינים, ולשקול להביא בן משפחה או חבר קרוב שיוכל לעזור במידע חשוב. כדאי גם לכתוב שאלות או דאגות מראש כדי לוודא שכל הנושאים החשובים יידונו במהלך הפגישה.

טיפולים רגשיים (CBT, DBT/MindFulness)

הטיפולים הרגשיים המתקדמים שלנו מבוססים על גישות קוגניטיביות-התנהגותיות (CBT) ודיאלקטיות-התנהגותיות (DBT), שנועדו לסייע למטופלים להתמודד עם מגוון של אתגרים רגשיים. בין אם מדובר בחרדות, דיכאון, או הפרעות אישיות – הטיפולים שלנו מותאמים לסייע בניהול רגשות, פיתוח מיומנויות התמודדות ושיפור איכות החיים. הטיפולים הממוקדים מספקים כלים מעשיים לניהול עצמי ולהתמודדות עם סיטואציות מאתגרות בחיי היומיום.

CBT הוא טיפול שמתמקד בקשרים בין מחשבות, רגשות והתנהגויות. המטרה היא לזהות ולשנות דפוסי חשיבה שליליים כדי לשפר את ההתמודדות עם מצבים קשים.

בטיפול CBT, המטופל לומד לזהות את המחשבות המוטעות או השליליות שלו, להבין את השפעתן על הרגשות וההתנהגויות שלו, ולפתח אסטרטגיות לשינוי דפוסים אלה.

טיפול CBT נחשב כטיפול קצר מועד ובדרך כלל כולל סדרה של מפגשים, תלוי במצב של המטופל וביעדים הטיפוליים.

כן, טיפול CBT כולל לעיתים קרובות משימות ביתיות שמסייעות למטופלים לתרגל את הכלים שלמדו בין המפגשים.

DBT הוא טיפול שנועד לסייע לאנשים עם רגשות עוצמתיים ובעיות רגשיות והוא כולל מפגשי טיפול פרטניים יחד עם קבוצות טיפול.

DBT יכול להיות מועיל לאנשים עם הפרעות אישיות, חרדות, דיכאון, הפרעות אכילה ובעיות אחרות.

טיפול מיינדפולנס מתמקד בפיתוח מודעות להווה, הקשבה לרגשות ולמחשבות מבלי לשפוט אותם, במטרה להפחית מתחים וחרדות.

תרגולים כוללים נשימה מודעת, מדיטציה, והקפאת רגעים כדי לחוות את ההווה. ניתן גם להתנסות בטכניקות פשוטות במהלך פעילויות יומיומיות.

יתרונות כוללים הפחתת מתח וחרדה, שיפור בריכוז, חיזוק יכולת ההתמודדות עם רגשות שליליים, ושיפור בריאות נפשית כללית.

כן, במקרים רבים מטופלים משולבים בין סוגי טיפולים שונים, כמו CBT עם מיינדפולנס או DBT, בהתאם לצרכים האישיים.

מומלץ להתייעץ עם מטפל מקצועי שיכול להעריך את הצרכים והעדפות שלך ולהמליץ על הגישה הטיפולית המתאימה.

בדרך כלל טיפולים רגשיים נחשבים בטוחים, אך ייתכן שיהיו תופעות לוואי כמו תחושת אי נוחות רגשית בתחילת התהליך. חשוב לדבר עם המטפל על כל דאגה.

כל אדם שונה, ומשך הזמן עד להרגשת שיפור יכול להשתנות. רבים מהמטופלים מדווחים על שיפורים כבר לאחר מספר מפגשים.

הדרכות הורים

הדרכות הורים הן תהליך טיפולי שנועד לסייע להורים לפתח כלים ומיומנויות להתמודד עם אתגרים שונים בגידול הילדים, תוך שיפור הקשר והתקשורת ביניהם לבין ילדיהם. הדרכות אלו מותאמות לצורכי המשפחה ועוזרות להורים להבין את התנהגות הילדים, את הצרכים הרגשיים שלהם, וללמוד דרכי התמודדות במצבי קושי, חרדה, או התנהגויות מורכבות.

בהדרכות הורים, ישנן שאלות נפוצות שעולות לעיתים קרובות. שאלות אלו נוגעות להתמודדות עם אתגרים בגידול ילדים, פיתוח מיומנויות הורות ושיפור הקשר בין ההורים לילדיהם.
הנה כמה מהשאלות הנפוצות:

מטרות ההדרכה כוללות פיתוח אסטרטגיות חינוכיות, שיפור התקשורת עם הילד, חיזוק הביטחון העצמי של ההורים, וניהול בעיות התנהגות של הילדים.

ניתן להתחיל בהדרכות הורים בכל גיל, אך במיוחד חשוב להתחיל מוקדם, כאשר ילדים נמצאים בשלב ההתפתחותי שלהם שבו הם מפתחים התנהגויות ותגובות רגשיות.

אתגרים נפוצים כוללים בעיות התנהגות (כמו כעסים, חוסר שיתוף פעולה), קשיי תקשורת, בעיות שינה, חינוך לרגשות ולחברות, קשיים בויסות הרגשי וההתנהגותי אצל ילדיהם והתמודדות עם שינויים משפחתיים כמו גירושים או אובדן.

ההדרכה מספקת להורים כלים להבין את הצרכים הרגשיים של ילדיהם, כמו גם טכניקות לתמוך בהם ולסייע להם להתמודד עם קשיים רגשיים.

כן, ההדרכה כוללת טכניקות כמו חיזוק חיובי, הגדרת גבולות ברורים, טכניקות פתרון בעיות, ושיטות לניהול כעסים.

חשוב לדבר עם הילד ולברר את הסיבות להתנגדות שלו. כדאי לנסות לשתף את הילד בתהליך קבלת ההחלטות ולהסביר את החשיבות של השינויים המוצעים.

יש להקדיש זמן איכות משותף, להקשיב באופן פעיל, להימנע משיפוטיות, וליצור סביבה שבה הילד מרגיש בטוח להביע את רגשותיו ומחשבותיו.

חוסר ביטחון הוא רגשי נפוץ בקרב הורים. ההדרכה מספקת תמיכה, כלים ומשאבים שיכולים לעזור להורים לפתח ביטחון בקבלת החלטות חינוכיות.

בהחלט. הדרכת הורים יכולה להיות מותאמת לצרכים הייחודיים של ילדים עם צרכים מיוחדים, תוך מתן כלים ותמיכה להורים.

הצלחה יכולה להיות נמדדת על ידי שיפור בהתנהגות של הילד, שיפור בקשרים משפחתיים, והרגשת הורים בטוחים ומסוגלים יותר להתמודד עם האתגרים.

התהליך עשוי לקחת זמן, אך פעמים רבות ניתן לראות שיפורים כבר לאחר מספר מפגשים, במיוחד אם ההורים מיישמים את הכלים והטכניקות שנלמדו.

חשוב לטפל גם בעצמך. ההדרכה יכולה לכלול תהליכים שמסייעים להורים להתמודד עם רגשות ומצוקות אישיות, כמו גם כיצד לנהל את הלחצים בחיים.

טיפול בטראומה (EMDR, PE ו-CBT ממוקד טראומה)

טיפול בטראומה מתמקד בסיוע לאנשים להתמודד עם חוויות קשות או מאיימות שהם חוו, שגרמו להם לתגובות רגשיות וגופניות מתמשכות. טראומה יכולה להיגרם מאירועים כמו תאונות, התעללות, מלחמה, פיגועים, אובדן פתאומי של אדם קרוב, או חוויות אחרות הנתפסות כ-מאיימות על שלמותו הנפשית והפיזית של האדם.

במהלך טיפול בטראומה, כמו EMDR (טיפול בעזרת תנועות עיניים), PE (חשיפה פרופרופורציונלית) ו-CBT ממוקד טראומה, ישנן שאלות נפוצות שעולות לעיתים קרובות. הנה שלוש שאלות מרכזיות:

EMDR הוא טיפול שמסייע למטופלים לעבד טראומות על ידי שימוש בתנועות עיניים או גירויים בילטראליים, שמסייעים להקל על הכאב הרגשי ולשפר את ההתמודדות עם הזיכרונות הטראומטיים.

טיפול PE מתמקד בחשיפה הדרגתית למקור הפחד או הטראומה, במטרה להפחית את התגובה הרגשית והפיזית לפחד. הטיפול כולל תהליך של זיהוי זיכרונות טראומטיים, דיבור עליהם, והחשיפה להם עד להפחתת החרדה.

CBT ממוקד טראומה מתרכז בזיהוי דפוסי חשיבה שליליים הקשורים לטראומה, ומשתמש בטכניקות קוגניטיביות והתנהגותיות כדי לשנות את התגובות הרגשיות וההתנהגותיות לטראומה, ובכך לשפר את ההתמודדות עם ההשפעות שלה.

ניתוחי התנהגות

אם אתם מתמודדים עם התנהגויות מאתגרות בבית או במסגרות חברתיות, המומחים שלנו לניתוחי התנהגות כאן כדי לעזור. בשיטת ABA (ניתוח התנהגות יישומי) אנחנו מנתחים דפוסי התנהגות מורכבים ומפתחים תכניות טיפוליות מותאמות אישית המכוונות לשינוי התנהגותי חיובי. עם הכלים שלנו, ניתן להתמודד עם אתגרים כגון אוטיזם, בעיות תקשורת, והפרעות התנהגות נוספות בצורה יעילה ומעשית.

שאלות נפוצות על ניתוחי התנהגות מתמקדות בעיקר בהבנת התהליך, הכלים והשיטות השונות.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

ניתוח התנהגות הוא גישה מדעית ללמידה והתנהגות, המתמקדת בניתוח דפוסי התנהגות והגורמים השפעתיים עליהם. הוא כולל זיהוי התנהגויות ספציפיות, תיעוד, ושימוש בעקרונות חיזוק ועונש כדי לשנות התנהגויות.

ניתוח התנהגות יכול להיות מועיל במגוון מצבים, כולל טיפול בהפרעות התנהגות, פיתוח מיומנויות חברתיות, עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים, ושיפור התנהגויות חיוביות במערכות חינוך.

הצלחה נמדדת על ידי מעקב אחרי שינויים בהתנהגות המטרה, השגת מטרות טיפוליות מוגדרות, והשגת שיפורים במדדים רגשיים וחברתיים של הילד או המטופל.

טיפולי שפה ותקשורת (קלינאות תקשורת) באוטיזם

הצוות שלנו בקלינאות תקשורת מתמחה בטיפול באנשים עם אוטיזם, תוך התמקדות בהשבחת כישורי התקשורת שלהם. טיפולי השפה והדיבור מותאמים אישית לכל מטופל, תוך דגש על פיתוח מיומנויות תקשורת בין-אישית, הבנה ושימוש בשפה, והעשרת השיח היום-יומי, מה שמסייע למטופלים להתחבר טוב יותר עם סביבתם.

במהלך טיפול שפה ודיבור עבור ילדים עם אוטיזם, ישנן שאלות נפוצות שעולות בקרב הורים ומטפלים.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

טיפול קלינאות תקשורת מתמקד בשיפור יכולות השפה והדיבור של הילדים, כולל פיתוח מיומנויות תקשורת מילולית ולא מילולית, הבנת שפה, והבעה רגשית. המטרות כוללות שיפור התקשורת היומיומית ושילוב הילד בסביבה חברתית.

הטיפול מותאם אישית לכל ילד ומקיף טכניקות שונות, כגון תרגילים לשיפור השפה, משחקי תפקידים, שימוש בעזרים חזותיים, ופיתוח מיומנויות חברתיות. הטיפול יכול להיות פרטני או קבוצתי, בהתאם לצרכים של הילד.

התקדמות נמדדת על סמך שיפוטים כמותיים ואיכותיים, כמו שיפוט על שיפור בתקשורת מילולית, הגדלת מספר המילים שהילד משתמש בהן, והפחתת קשיים בהבנה ובאינטראקציה עם אחרים. מדדים נוספים יכולים לכלול הערכה של התנהגויות חברתיות והשתתפות בפעילויות קבוצתיות.

פיזיותרפיה באוטיזם

פיזיותרפיה מהווה חלק חשוב בתהליך ההתפתחות של ילדים ומבוגרים עם אוטיזם. השירותים שלנו נועדו לסייע בפיתוח הכישורים המוטוריים, היציבה, והיכולות הפיזיות הכלליות, מתוך הבנה שהבריאות הגופנית היא חלק בלתי נפרד מהרווחה הכללית. הטיפולים מותאמים לצרכים הפיזיים הייחודיים של כל מטופל, ומסייעים לשיפור תפקוד יומיומי ואיכות חיים.

במהלך טיפול פיזיותרפי עבור ילדים עם אוטיזם, ישנן שאלות נפוצות שעולות בקרב הורים ומטפלים.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

פיזיותרפיה מסייעת בשיפור יכולות המוטוריקה הגסה והעדינה, חיזוק שרירים כולל השרירים המעורבים בהפרשות הגוף (אנורזיס ואנקופרזיס) ושיפור שווי המשקל והקואורדינציה. הטיפול עשוי לשפר את היכולות הפיזיות ולסייע לילד להיות יותר עצמאי בפעילויות יומיומיות.

הטיפול כולל מגוון פעילויות כמו תרגילים לחיזוק, שווי משקל, קואורדינציה ומשחקים מוטוריים. הפיזיותרפיסט עשוי להשתמש בטכניקות מיוחדות כדי להתאים את הטיפול לצרכים האישיים של הילד ולשמור על מעורבות והנאה.

התקדמות נמדדת באמצעות הערכה של שיפור בתפקוד המוטורי, כמות התרגילים שהילד מצליח לבצע, והיכולת שלו לבצע פעילויות יומיומיות בצורה עצמאית יותר. מדדים נוספים יכולים לכלול תצפיות על שיפוטים של מיומנויות חברתיות במהלך פעילויות פיזיות.

טיפול באומנות

יצירתיות היא כלי רב-עוצמה בטיפול רגשי והתפתחותי. טיפולי האומנות שלנו מציעים למטופלים מרחב בטוח ואינטואיטיבי לביטוי עצמי. באמצעות תהליכי יצירה, המטופלים לומדים לעבד רגשות, להתמודד עם קונפליקטים ולפתח הבנה רגשית עמוקה יותר. זוהי דרך טבעית וחווייתית להתמודדות עם אתגרים רגשיים, המשפרת את איכות החיים ואת הרווחה הנפשית.

במהלך טיפול באומנות, ישנן שאלות נפוצות שעולות בקרב מטופלים והורים.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

טיפול באומנות הוא גישה טיפולית שמשתמשת ביצירה אומנותית כדי לבטא רגשות, להתמודד עם חוויות קשות ולפתח מיומנויות חברתיות. המטופלים משתמשים במגוון טכניקות כמו ציור, פיסול, או קולאז’ כדי לתקשר את רגשותיהם ומחשבותיהם, גם כאשר מילים לא מספיקות.

טיפול באומנות יכול לשפר את ההבנה העצמית, להפחית מתחים וחרדות, ולסייע במצבים של דיכאון. זה מאפשר למטופלים לבטא רגשות בצורה בטוחה ולהתמודד עם טראומות או חוויות קשות, תוך כדי יצירה.

במהלך המפגש, המטפל מוביל את המטופל בפעילויות אומנותיות תוך שמירה על אווירה פתוחה ותומכת. המטופלים יכולים לבחור את החומרים והטכניקות שיתאימו להם, והמטפל מסייע להם להבין את התהליך האומנותי ואת הרגשות שעולים במהלך היצירה. בסיום המפגש, יש לעיתים קרובות דיון על החוויות שהתרחשו.

תזונה קלינית

אנו מבינים שלבריאות גופנית ונפשית קשר הדוק, ולכן מציעים שירותי תזונה קלינית מותאמים אישית למטופלים המתמודדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות. התזונאים שלנו מבצעים הערכה אישית ומציעים תכניות תזונה המיועדות לתמוך בבריאות הכללית, לאזן את מצבי הרוח, ולסייע בהתמודדות עם אתגרים ייחודיים הקשורים לאוטיזם וקשיים נוירולוגיים אחרים.

במהלך טיפול בתזונה קלינית והפרעות אכילה, ישנן שאלות נפוצות שעולות בקרב מטופלים והורים.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

טיפול תזונתי בהפרעות אכילה כולל הערכה של דפוסי האכילה והצרכים התזונתיים של המטופל, ופיתוח תוכנית מותאמת אישית. הטיפול עשוי לכלול הדרכה לגבי תזונה מאוזנת, שינוי הרגלי אכילה לא בריאים, וטיפול במרכיבים רגשיים הקשורים לאכילה.

דפוסי אכילה בריאים כוללים אכילה מסודרת של מזון מגוון, שימת לב לרגשות רעב ושובע, והימנעות מהגבלות קפדניות. דפוסי אכילה לא בריאים עשויים לכלול אכילה מתוך רגשות (כגון חרדה או דיכאון), דיאטות קיצוניות, או אכילת יתר לעיתים קרובות.

טיפול בהפרעות אכילה יכול לשפר את הבריאות הכללית של המטופל, כולל השגת משקל בריא, שיפור תפקוד מערכת העיכול, והפחתת סיכונים למחלות נלוות. בנוסף, הטיפול מסייע בשיפור ההיבטים הרגשיים והנפשיים הקשורים לאכילה, ובחיזוק הקשרים החברתיים.

אבחון וטיפול באוטיזם (ASD)

האבחון והטיפול באוטיזם במרכז סרינה נעשים על ידי צוות מומחים רב-תחומי המשתמש בגישות ובכלים המתקדמים ביותר. תהליך האבחון המקיף מאפשר זיהוי מדויק של המאפיינים הייחודיים של כל מטופל על הרצף האוטיסטי על ידי פסיכולוגים התפתחותיים וקליניים מומחים לפי הקריטריונים של DSM-5 ושל משרד הבריאות, ולאחריו מותאמת תכנית טיפולית אישית הכוללת טיפולים רגשיים, התנהגותיים ופרא-רפואיים. אנחנו כאן כדי להעניק את הכלים הנדרשים להתפתחות בריאה, תקשורת משופרת ושילוב מוצלח בחברה.

במהלך אבחון וטיפול באוטיזם (ASD), ישנן שאלות נפוצות שעולות בקרב הורים ומטפלים.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

אבחון אוטיזם מתבצע באמצעות הערכה קלינית מקיפה הכוללת תצפיות, ראיונות עם הורים, שאלונים ודירוגים. הקריטריונים כוללים קשיים בתקשורת, חזרה על התנהגויות מסוימות, והקשרים חברתיים לקויים, בהתאם להנחיות ה-DSM-5.

טיפולים לאוטיזם כוללים גישות שונות כגון טיפול התנהגותי (ABA), טיפול רגשי (CBT), טיפול בעזרת תנועות עיניים (EMDR), טיפול פיזיותרפי, טיפול בעזרת אומנות, וטיפול קלינאות תקשורת. הטיפולים מותאמים אישית לצרכים של כל ילד.

ההתקדמות נמדדת באמצעות תצפיות על שיפורים בהתנהגות, תפקוד חברתי ותקשורתי, והצלחה בהשגת מטרות טיפוליות מוגדרות. בנוסף, ניתן להשתמש במבחנים תקניים ובשאלונים להערכה של התקדמות במהלך הזמן.

טיפול בהתמכרויות למסכים ומדיה חברתית

טיפול בהתמכרות למסכים ומדיה חברתית מתייחס לתהליך שנועד לסייע לאנשים המתקשים לשלוט בשימוש שלהם בטכנולוגיות דיגיטליות, במיוחד כאשר השימוש הזה משפיע לרעה על חייהם. התמכרות זו יכולה לכלול שימוש מופרז בטלוויזיה, מחשבים, סמארטפונים ורשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר.

  1. הגדרה:

טיפול בהתמכרות למסכים כולל מגוון של שיטות טיפול המיועדות להפחית את השימוש המופרז בטכנולוגיה, ולשפר את איכות החיים של המטופלים. הוא מתרכז בהבנת הגורמים שגורמים להתמכרות ומספק כלים להתמודדות עם התנהגויות ממכרות.

  1. סיבות להתמכרות:

אנשים עשויים לפתח התמכרות למסכים מסיבות שונות, כולל:

    • בריחה: שימוש בטכנולוגיה כדרך להימנע מבעיות רגשיות או חברתיות.
    • שעמום: חיפוש אחר גירויים וריגוש.
    • הצורך באישור: הרצון להיות חלק מקהילה, להשיג לייקים או תגובות.
    • נגישות קלה: האינטרנט והמדיה החברתית זמינים בכל מקום ובכל זמן.
  1. השפעות של התמכרות למסכים:
    • בריאות נפשית: חרדה, דיכאון, בידוד חברתי.
    • בריאות פיזית: ישיבה ממושכת, כאבי גב וצוואר, בעיות שינה.
    • תפקוד יומיומי: פגיעה בכישורים חברתיים, ירידה בהצלחה בלימודים או בעבודה.
  1. הערכה ואבחון:
    • תהליך ההערכה כולל זיהוי התנהגויות ממכרות, הבנת השפעת השימוש במסכים על החיים האישיים והמקצועיים, והגדרת מטרות טיפוליות.
  1. שיטות טיפוליות:
    • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT): עבודה על שינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות הקשורים לשימוש בטכנולוגיה.
    • טיפול קבוצתי: שיחות עם אנשים אחרים המתמודדים עם אתגרים דומים, לשיתוף חוויות ולקבלת תמיכה.
  1. הגבלת זמן שימוש:
    • קביעת גבולות ברורים על הזמן שמוקדש לשימוש במסכים, כולל הפסקות יזומות ופעילויות חלופיות.
  1. חינוך על השפעות השימוש:
    • לספק מידע על ההשפעות של שימוש יתר בטכנולוגיה, כולל תסמינים של התמכרות והשפעות על הבריאות הפיזית והנפשית.
  1. תמיכה משפחתית:
    • תמיכה מהמשפחה והחברים חיונית בתהליך. שיחות על החשיבות של גבולות ותמיכה יכולים לשפר את הצלחת הטיפול.

אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים

אנו מציעים אבחונים מקיפים לזיהוי קשיים בלמידה ובתפקוד האקדמי. האבחונים הדידקטיים והפסיכו-דידקטיים שלנו מאפשרים זיהוי מוקדם של קשיי למידה והבנה של ההשפעות הרגשיות על ההישגים הלימודיים. לאחר האבחון, נבנית תכנית פעולה שמטרתה לספק את הכלים הנכונים 

לתפקוד מוצלח בביה"ס ובחיים האישיים.

במהלך אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים, ישנן שאלות נפוצות שעולות בקרב הורים, תלמידים ומורים.

הנה שלוש שאלות מרכזיות:

אבחון דידקטי מתמקד בהערכה של מיומנויות לימודיות כמו קריאה, כתיבה, מתמטיקה ויכולת הלמידה הכללית. אבחון פסיכו-דידקטי כולל גם הערכה של כישורים קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים, ומסייע בזיהוי בעיות רגשיות או התנהגותיות שיכולות להשפיע על הלמידה.

תהליך האבחון כולל ראיונות עם ההורים, תצפיות על הילד, שימוש בכלים דידקטיים ופסיכולוגיים כמו מבחנים תקניים, שאלונים ודירוגים. המבחנים נועדו להעריך יכולות לימודיות, קוגניטיביות ורגשיות.

מטרות האבחון הן לזהות קשיים בלמידה, להעריך את עוצמות החולשות של הילד ולפתח תוכניות לימודיות מותאמות אישית. תוצאות האבחון יכולות לשמש בסיס לפיתוח תוכניות תמיכה, התאמות בהוראה, ותוכניות חינוך פרטניות על מנת לסייע לילד להצליח בלימודים.

אבחוני מוקסו

שירותי האבחון המתקדמים שלנו כוללים גם את בדיקות מוקסו, כלי חדשני לאבחון הפרעות קשב וריכוז (ADHD). הבדיקה מספקת תמונה מדויקת ומפורטת של תפקוד הקשב והריכוז, ומאפשרת בניית תכנית טיפולית מתאימה המבוססת על הממצאים.

אבחוני MOXO הם אבחונים ממוחשבים שמיועדים להעריך קשיים בתשומת הלב, בפוקוס ובקואורדינציה. הם נפוצים במיוחד בהקשר של הפרעות קשב וריכוז.

הנה שלוש שאלות נפוצות על אבחוני MOXO:

אבחון MOXO הוא מבחן ממוחשב שמעריך את יכולות הקשב והריכוז של הנבדק, תוך שימוש בתרגילים שמדמים מצבים יומיומיים. במהלך האבחון, הנבדק מתבקש לבצע משימות שונות המערבות את התגובה, הפוקוס והסחה, והן נמדדות בזמן אמת.

אבחוני MOXO מיועדים לילדים, מתבגרים ומבוגרים שעשויים להתמודד עם קשיי קשב וריכוז, בעיות למידה, או אתגרים נוירו-התפתחותיים. הם יכולים לשמש ככלי עזר לאבחון הפרעות קשב וריכוז (ADHD) ולתכנון טיפול מותאם.

תוצאות אבחון MOXO יכולות לשמש ככלי להערכה מקיפה של קשיי הקשב, וכן לעזור בפיתוח תוכניות טיפוליות מותאמות אישית. המידע מהאבחון יכול לעזור למורים, פסיכולוגים, ומומחים נוספים להבין את צרכי הילד או הנבדק ולהתאים את הסביבה הלימודית או הטיפולית לצרכיו.

דילוג לתוכן